Will's RanchWill's RanchWill's RanchWill's RanchWill's RanchWill's Ranch

Ervaringen

+ Bericht toevoegen

Het was een bijzondere avond echt interessant dat paard als spiegel waar we een beetje van mochten proeven hoe zoiets werd gedaan en een hele mooie demonstratie van het horsemanship dat gereden werdt door hun dochter prachtig echt een geslaagde avond namaens alle leden van de LKV BEDANKT Karin en Wil en natuurlijk de anderen niet te vergeten.

“Kunnen wij lessen volgen bij jullie? Een van ons is doof” “Ja hoor maar gebarentolk is wel nodig” antwoordde Karin. Ik dacht “moet het nou echt? Dit is de eerste keer dat ik hoor” Maar goed, weekend gepland, tolk aangevraagd. Zaterdag vanuit de Randstad naar Heibloem gereden. Wat een knus, gezellige plaatsje! Zo benieuwd, zo enthousiast gingen we aan de slag. Gebarentolk aanwezig. Les 1 gevolgd. Zondag les 2, we merkten allebei dat de lesuur voor dove rijder te kort was. Informatie luisteren, verwerken en uitvoeren kost allemaal tijd. Iets langer dan een uur zou het ideaal zijn.
Wie, dove/slechthorende, bij hun les wil volgen willen ze je verwelkomen. Ze zijn geduldig en behulpzaam en de ranch is kleinschalig. Het is heel prettig, je krijgt ook aandacht. Voor de eerste keer raad ik je aan om tolk te regelen (ja ik ben om )  Bij de volgende les kunt je met ze overleggen of de tolk nodig is.
Karin en Will, alsnog bedankt voor het fijne verblijf. We hebben ons erg genoten. We komen terug!

Ik kwam een 4 weken geleden met een in mijn ogen een kleine hulp vraag bij Karin tercht.
Wat een kleine aanpassing in inzicht leek blijkt toch veel verandering mee te brengen in je daglijke kijk op dingen. Omdat een paard niet kan liegen over hoe ik emotioneel in de sittuatie sta, maakte dat ik heel snel duidelijk kreeg ik heel snel antwoorden op mijn vraag. de coachting van Karin en Jos hier bij heeft me tot grote inzichten gebracht wat tot op heden nog steeds tot vernieuwde inzichten helpt. Dank Wishky Karin en Jos. Het was en is gewelig wat jullie op zo'n kort termijn hebben kunnen bewerkstelligen.

Onlangs de cursus "Ben ik een cowboy afgerond. Met veel plezier en succes aan gewerkt.
Het heeft me veel inzicht gebracht in het omgaan met assertief gedrag.
De begeleiding was prima, veel persoonlijke aandacht, liefdevol en vasthoudend. Verrassend nieuw voor mij was het werken met paarden, een punt van meerwaarde.
Deze cursus kan ik iedereen die wil werken aan assertief gedrag aanraden. Je zult er geen spijt van Krijgen!

Inmiddels is het bijna een jaar geleden dat ik dat ik compleet was vastgelopen en dat het niet goed ging. Ik wist dat er iets moest gebeuren, maar wat? Omdat ik altijd al met dieren had gewerkt, ging ik daar ook op zoeken. Kan hulp het dieren mij uit het dal helpen? Zo ben ik bij de ranch van Will en Karin terecht gekomen. Compleet hulpeloos en niet wetend hoe verder.
In overleg zijn wij begonnen met twee weken crisisopvang. Weg uit de eigen omgeving, tot rust komen en bekijken hoe alles verder moet. De eerste dagen waren pittig. Ik kon niet stil zitten en had moeite met de verandering, maar langzaam aan werd het wat rustiger. De twee weken deden mij enorm goed en de knelpunten werden duidelijk. Natuurlijk was dat even slikken, maar gelukkig waren daar elke keer Will en Karin weer; soms gewoon om naast je te zitten, soms voor een motiverend gesprek en soms gewoon voor een knuffel.
Inmiddels is het bijna een jaar geleden dat ik de eerste keer bij hun kwam. En wat is er een hoop veranderd, in de goede zin! Ik ben nog steeds op de ranch te vinden, voel mij er thuis (woon er een deel van de tijd) en heb altijd iemand die over mijn schouder mee kijkt en mee denkt als er een mogelijk knelpunt onstaat.
Ik ben zo dankbaar dat ik iedereen bij de ranch heb leren kennen en will, karin en de rest voelen voor mij als een bonus-gezin. Dankbaar dat zij mij uit het dal hebben geholpen en altijd klaar staan. Of het nou overdag is, in het weekend of desnoods midden in de nacht.

Zoals ik al zo vaak heb gezegd; ik ben jullie enorm dankbaar!

Bericht 1 t/m 5 van de 6[1] 2  »

Stichting Horse Sense

Meer informatie? Neem dan contact met ons op:

info@stichtinghorsesense.nl

vraag een intake aan

of onder het genot van een kopje koffie op ons terras / in de saloon